Plats 8: Not Giving Up On Love



8. Armin van Buuren vs Sophie Ellis-Bextor - Not Giving Up On Love


Som artist befinner sig Sophie Ellis-Bextor till stor del i ett ingenmansland. Hennes musik är briljant, melodisk och känslosam men ändå alltför pop för de skivköpande indienördarna samtidigt som hon inte gör tillräckligt med hits för att slå i den breda massan. Därför känns det skönt att få lyfta fram henne när hon har gjort en av årets bästa låtar. För i skymundan av mer uppmärksammade artister som Robyn och Lady Gaga så görs det även bra danspop utanför hitlistor och kritikerhyper. Denna låt dök först upp i en akustisk version och den otroligt poppiga men samtidigt emotionella melodin fångade med mig direkt. När jag sen läste att den slutgiltiga versionen av låten skulle produceras och vara ett samarbete med den holländske tranceartisten Armin Van Buuren så blev jag lite orolig. Är inte jätte inne på trance och befarande att han hade tagit bort det emotionella från låten. Men mina farhågor var helt i onödan, slutresultatet blev nämligen fantastiskt. Mötet mellan den intensiva och monotona trance produktionen och den väldigt melodiska och poppiga melodin är helt magiskt. Det är en låt vars melodi hör hemma på sängkammaren och dess sound på dansgolvet. En kontrast som jag råkar vara väldigt svag för.




Kommentarer